Als een vis die met de grote stroming mee gaat

19 januari 2018 - L-Imsida, Malta

"​I would teach children music, pyhsics, and philosophy; but most importantly music, for the patterns in music and all the arts are the keys to learning"

​                                                                                                                   -Plato

​Deze uitspraak is op een van de muren op de kinderopvang geschilderd. Ik heb er vandaag en gisteren een aantal keer naar gekeken en er over na gedacht. Mijn conclusie was eigenlijk gisteren al dat ik het volledig met Plato eens ben. Het is in mijn ogen heel erg belangrijk om kinderen muziek te laten horen en om kinderen te laten filosoferen over het leventje wat ze nu hebben, maar wat vooral heel erg belangrijk is om kinderen te laten knutselen. Omdat ze dan ontdekken wat ze met hun handen kunnen en je zo creativiteit aanleert. Ik vind dat creativiteit heel erg belangrijk is voor vooral kinderen. Zo leer je ze out of the box te laten denken en om creatieve oplossingen te verzinnen. In het verdere leven is creativiteit 1 van de mooiste eigenschappen, omdat je dan verder kan denken dan de meeste andere en je jouw zo nog unieker maakt. Elke dag doen we een activiteit met de kinderen. En soms worden het ware kunstwerken. Verder laten we ook elke dag muziek horen en zing ook ik keihard mee. Op alle gezichten staat een grote lach als we zingen en muziek maken. Ook muziek doet iets, wat je met woorden niet beschrijven kan, maar moet voelen. Verder heb ik het steeds meer naar mijn zin op stage. Geef ik de kinderen een stukje van mijzelf mee en hoor ik steeds vaker van mijn begeleiding. 'Fleur you're doing a great job'. Nog steeds ben ik het soms niet eens met de manier van hoe deze mensen werken, maar ik ben net een vis wat in de grote stroming mee gaat, maar stiekem toch mijn eigen weg zwem met mijn eigen visie en manier van werken. Zo kom ik deze weken met een lach door.

Liefs, Fleur

1. Nolly en Chris:
    20 januari 2018
    Hallo lieve Fleur en collega''s Wat een leuke mail en fijn dat je zo gewaardeerd wordt. Hopelijk hebben jullie het allemaal zo naar je zin.Gisteren ben ik aan mijn oog geholpen dus ik zit zeer kippeg naar het scherm te kijken.Maar we genieten van jullie mails Lieve meiden vergeet niet te genieten.Fleur van ons dikke kus en tot gauw opa en oma althoff
  2. M van Calker:
    20 januari 2018
    Hi Fleur,
    Ik ken je niet maar hoe jij de dingen beschrijft is fantastisch! You doing indeed a great job! De mensen die daar werken kunnen zo ook van jou iets leren! Ga zo door meid! Groetjes van een voor jou onbekene!🤓🙋🏻
  3. Rob:
    21 januari 2018
    Dag Fleur,
    volgens mij leer je meer in die 5 weken op Malta dan het afgelopen jaar. Zowel persoonlijk als professioneel
    You're doing a great job!

groet
    Rob