Een klein beetje meer liefde.. Week 2

21 januari 2018 - Msida, Malta

• Geschreven door Lindi van Ingen

Na een week stage te hebben gelopen bij de babys waar ik verschillende indrukken heb op gedaan maar vooral de verschillen heb gezien van de opvoeding, cultuur en manieren met het fijne Nederland, was het op maandag 15 januari zover om te starten bij de peuters. Hier was al snel te zien dat ze heel veel kennis hebben, misschen wel meer dan de kinderen in Nederland.

Zo weten ze al snel de juiste namen te koppelen bij dieren, weten ze het alfabet en de cijfers op te noemen maar ook duidelijk de namen te weten van de leidsters. Hier gaat het dan om kinderen van zo'n 2 tot 3,5 jaar.

Na de eerste twee dagen kwam ik er al snel achter dat de opvoeding en regels ook bij de peuters zeer verschillen met Nederland. Schreeuwen, hard vasthouden en geen aandacht aan en kind geven als hij of zij huilt is hier heel normaal. Het was dan ook wel even wennen om soms een kind te moeten laten huilen zonder een knuffel te kunnen geven of even op schoot te kunnen nemen, dat ene kleine beetje liefde wat in Nederland heel normaal is ontbreekt hier.

Niet verwacht maar ook kwam ik er achter dat ik de baby's me meer interesseerde dan de peuters. Bij de baby groep is het iets rustiger en kan je je richten op een kleinere groep en dus ook meer aandacht geven aan de kinderen. Ook hebben we een meisje op stage dat haar eerste stapjes zet, ze lacht en dat maakt de dag dan ook gelijk goed.

Gisteren hebben we een zeer mooie tempel bezocht en wisten we misschien wel het mooiste plekje van Malta te bezichtigen. Foto's volgen. Hier waren we dichtbij zee.

Alles gaat goed hier in het mooie Malta, elke dag lijkt vol met nieuwe indrukken, ontdekkingen en heel deze periode is nu al een ervaring die ik zeker mee ga nemen in de toekomst...

Tot de volgende post, Groetjes Lindi

1. Angela Maas:
    21 januari 2018
    Dat lijkt me heel moeilijk om de kinderen te laten huilen! Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van!
  2. Rob:
    21 januari 2018
    Hallo Lindi,

ik lees bij Iris ook dat de kinderen al zoveel kunnen op een bepaalde leeftijd wat hier in Nederland niet tot de norm behoord.
    Tegelijkertijd mis je het liefdevolle zoals we dat in Nederland gewent zijn. Zou een en ander het met elkaar te maken hebben?

veel plezier nog daar en ik kijk uit naar de fotos

Groet
    Rob
  3. Nolly en Chris:
    22 januari 2018
    Hallo lieve meiden Genieten van jullie mails.We vinden het heel fijn dat jullie dit met elkaar kunnen delen.Lieve Fleur ik ben vorige week aan mijn eerste oog geholpen.Volgende week de andere .Dus als je terug bent kan ik je weer goed zien.We kijken uit naar het vervolg van jullie stage.Lieve groeten van opa en oma althoff.
  4. Ria Groningen:
    22 januari 2018
    Wat bijzonder dat die kleine peuters al zoveel moeten leren en niet gepamperd worden. Het zou interessant zijn om te weten of ze uiteindelijk op Malta zich ongelukkiger gaan voelen dan Ndlsekinderen.
    Bijzo dere ervaringen
    Mooi om mee te maken en soms misschien ook moeilijk.
    Nog veel plezier en leerzaams gewenst😉