Blue Grotto bezocht!

13 januari 2018 - Msida, Malta

Na onze eerste stageweek waar we vele indrukken hebben gemaakt en zo af en toe best moesten wennen aan de cultuur, opvoeding en het onderwijs; hadden we op vrijdagmiddag dan toch 'eindelijk' weer weekend waar we mooie dingen kunnen bezoeken maar ook even kunnen uitrusten.

Gisteren op vrijdag 12 januari, hebben we de avond ook als een rustige avond doorgebracht en op de zaterdagochtend zijn we ook rustig begonnen. Nadat we alle drie weer 'fris' wakker zijn hebben we om 10:30 uur ontbeten en daarna zijn we vertrokken naar de bushalte. De planning voor vandaag was het bezoeken van de Blue Gotta en dat hebben we ook gedaan.

Nadat we aangekomen zijn op de bushalte, Bombi, de bushalte die we alle drie steeds beter leren kennen omdat we hier ook moeten overstappen als we naar stage gaan. Wisten we in de goede bus te stappen die in één keer naar het zuiden reed, in Nederland is dit haast niet mogelijk. Dan ben je veel aan het overstappen en lang onderweg. Om naar het zuiden te vertrekken waren we maar 40 minuten onderweg, dit was dan ook echt naar het zuiden..

Toch werden we naar een andere bushalte geleid dan eigenlijk de bedoeling zou zijn, maar dit was geen verkeerde plek. We stopte bij een mooie kerk en hier wisten we dan ook foto's van te maken, zie het album. Na ruim toch 40 minuten te hebben gewacht, wisten we in de goede bus te stappen en deze bus stopte dan ook heel dichtbij de Blue Grotto, beter gezegd stopte hij naast de Blue Grotto. Hoe gaaf is dat?

Deze plek hadden we zeker niet willen missen, de mooie zee en de mooie grot liet goed zien hoe fijn Malta is. De zon scheen, de toeristen genoten en ook wij wisten echt te genieten van de eerste dag van ons weekend.

Na de Blue Grotto, zijn we vertrokken naar Valletta, ook hier hadden we maar een bus voor nodig om naar toe te reizen. Hier hebben we geluncht en rondgelopen in de mooie hoofdstad van Malta.

Vanaf morgen begint het grote festival, we zijn zeker van plan om deze te bezoeken. Het is mooi om te zien dat de bouwvakkers in een korte tijd zoveel af krijgen maar vooral dat het er mooi komt bij te liggen, het is zorgvuldig gebouwd.

Daarnaast kunnen we vertellen dat Loïs aankomende woensdag komt! We zijn zeer blij dat we haar mee kunnen nemen in ons gezamenlijke avontuur waar we zo erg samen naar uit hebben gekeken.

Lieve groetjes, Fleur, Iris en Lindi

1. Nolly en Chris:
    14 januari 2018
    Derde keer. Hallo meiden, weer een leuk verhaal als wij dat zo lezen lijkt het wel of wij er ook zijn ,zo herkenbaar het is echt genieten , en er zijn nog zoveel mooie en leuke dingen te zien en te beleven in jullie vrije tijd op Malta , De stage is wel erg verschillend maar ook heel leerzaam toch fijn dat de kinderen zien dat je zo benaderbaar bent dat voelen ze dat geeft veel voldoening toch. Lieve groetjes van ons , en een opmerking van Nolly niet te dicht bij de rand gaan staan.
  2. Angela Maas:
    14 januari 2018
    Wat heerlijk dat jullie er zo van kunnen genieten, zeker na zo’n eerste vermoeiende week vol nieuwe indrukken.Fijn dat Loïs woensdag komt. Mooi om jullie verhalen te lezen.
  3. M van Calker:
    15 januari 2018
    Ik denk dat ieder die jullie reisverhalen leest een beetje mee geniet! Op naar volgende week vrijdag , geniet er maar van. Groetjes🌴